ΠΟΣΠΗΕΦ: Δεν πρόκειται να αφήσουμε να περάσει το ν/σ για τις ΑΠΕ

Αποφασισμένοι να παρέμβουν ώστε να μην περάσει το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ χωρίς αλλαγές εμφανίζονται οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φ/Β, οι οποίοι αύριο θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Επιτροπής Εμπορίου.

«Δεν πρόκειται να δεχθούμε να τροποποιηθούν οι συμβάσεις που έχουμε υπογράψει για τις εγγυημένες τιμές, αλλά δεν θα δεχθούμε και το νέο χαράτσι που πάνε να επιβάλουν στους παραγωγούς ενέργειας από φωτοβολταϊκά, δηλαδή το κόστος από το τέλος διακοψιμότητας που θα ωφεληθούν οι μεγάλοι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας», τόνισαν μέλη της ΠΟΣΠΗΕΦ σε συνέντευξη που παραχώρησαν στη Θεσσαλονίκη. 

Ανοικτή επίθεση κατά του υφυπουργού Μ. Παπαγεωργίου έκανε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιάννης Παναγής, λέγοντας ότι αντί να προχωρήσει το υπουργείο στον εξορθολογισμό της αγοράς και ειδικότερα, στον τρόπο υπολογισμού των τιμών αγοράς και διάθεσης της ενέργειας, διατηρεί μέτρα ενίσχυσης των ορυκτών καυσίμων, ενισχύει συνεχώς τις μεγάλες μονάδες παραγωγής από φυσικό αέριο, επιβαρύνει μόνο τις ΑΠΕ και περισσότερο από όλες τις παραγωγικές επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά. 

«Είμαστε μέχρι και επτά μήνες πίσω στις πληρωμές, οφείλεται στους παραγωγούς, από το ΛΑΓΗΕ ( τον λειτουργό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας), ακόμη ο Μάρτιος. Χρωστάνε στους παραγωγούς από φωτοβολταϊκά , από Μάρτιο μέχρι και Αύγουστο, 693 εκατ. ευρώ ( συνολικά 1,188 εκατ. ευρώ στις ΑΠΕ). Πληρώνουμε έκτακτη εισφορά επί του τζίρου, 30%, όταν οι άλλες ΑΠΕ μόλις 10%. Μας φορολογούν ακόμη και πάνω στην έκτακτη εισφορά και αναγκαζόμαστε να αποδίδουμε τον τιμολογημένο ΦΠΑ για χρήματα που δεν έχουμε εισπράξει»,  εξήγησε ο κ. Άρης Νίκας οργανωτικός γραμματέας, προσθέτοντας:

« Σήμερα το 90% των δανείων που πήραν τα μέλη μας για να υλοποιήσουν αυτές τις επενδύσεις, οι περισσότεροι μικρομεσαίοι και αρκετοί αγρότες, έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα. Κινδυνεύουμε να χάσουμε τις επενδύσεις που κάναμε, τις δουλειές μας, τα σπίτια μας». 

Όπως τόνισαν οι Θ. Χρύσογλου και Π. Τσικούρας, πρόεδρος του ΣΠΗΕΦ Θεσσαλονίκης και γ.γ. της Ομοσπονδίας αντίστοιχα, δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούν αυτό που επιχειρείται στο πλαίσιο του new deal, δηλαδή η αλλαγή των τιμών στις παλιές συμβάσεις. Αλλά τέτοια για να γίνει, πρέπει να συμφωνούν και τα δύο μέρη, δηλαδή και οι παραγωγοί. 

«Έχουμε προσφύγει στο ΣτΕ κατά της έκτακτης εισφοράς  γιατί αλλάζει τις εγγυημένες τιμές και η υπόθεσή μας συζητείται στις 9 Οκτωβρίου, ενώ έχουμε καταγγείλει τη στάση της ΔΕΗ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ένωσης, αφού ο συγκεκριμένος μεγάλος παραγωγός, αντί να εισφέρει τα έσοδά του αμέσως στο ΛΑΓΗΕ, καθυστερεί πάρα πολύ με τις αποδόσεις, επειδή …πληρώνει πρώτα τον εαυτό της. Το θέμα είναι , μέχρι να βγούνε οι αποφάσεις που θα μας δικαιώνουν, πόσοι μικρομεσαίοι παραγωγοί θα αντέξουν στις πιέσεις», υπογράμμισε ο κ. Τσικούρας. 

Αύριο, όπως είπε ο κ. Χρύσογλου, οι παραγωγοί από φ/β θα απαιτήσουν αφ’ ενός να μην επιβαρυνθούν από το τέλος διακοψιμότητας και, αφ’ ετέρου να μην περάσει το άρθρο ‘7’ του νομοσχεδίου, το οποίο με ένα γενικόλογο πνεύμα επιτρέπει στον υπουργό ΠΕΚΑ να παρεμβαίνει και με μία απλή υπουργική απόφαση να αλλάζει το πινάκιο εγγυημένων τιμών. 

Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣΠΗΕΦ υποστήριξαν ότι εάν δεν εξορθολογιστεί η αγορά ενέργειας, τα ελλείμματα του ΛΑΓΗΕ- που κανονικά δεν οφείλονται στις ΑΠΕ- δεν πρόκειται να αντιμετωπιστούν.  Ο δε εξορθολογισμός δεν αφορά την τρόϊκα, η οποία μόνο ζητάει να κλείσουν τα ελλείμματα του ΛΑΓΗΕ, αλλά το υπουργείο, που κλείνει σταθερά υπέρ των ορυκτών καυσίμων. 

Τέλος, τόνισαν ότι είναι πρόθυμοι και, έχουν καταθέσει προτάσεις, για το πως μπορεί να κλείσει το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ, αφού γίνει ο απαιτούμενος εξορθολογισμός, εάν συμμετέχουν όλοι με το ποσοστό που τους αναλογεί. 

 

ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ"

  Η  ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ  ΠΟΥ  ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ   Ο  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΜΑΣ  ΚΑΙ  Η  ΠΟΣΠΗΕΦ  ΜΑΣ  ΑΠΕΣΤΕΙΛΕ  ΤΗΝ  ΠΑΡΑΚΑΤΩ  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΥΠΟΘΕΣΗ  ΤΗΣ  ΕΚΤΑΚΤΗΣ  ΕΙΣΦΟΡΑΣ :

"Αξιότιμοι κύριοι.    

          Σε συνέχεια της επικοινωνίας μας για το υπόψη θέμα σας ενημερώνουμε ότι η Δικηγορική Εταιρεία μας έχει ήδη αναλάβει εκ μέρους σημαντικού αριθμού παραγωγών, η πλειονότητα των οποίων είναι μέλη της Ομοσπονδίας σας, την έγερση αγωγών – προσφυγών ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων και την υποβολή καταγγελιών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα ως άνω ένδικα βοηθήματα που ασκήθηκαν εκκρεμούν ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σειρά εγγράφων της προς τη Δικηγορική Εταιρεία μας διαβεβαιώνει ότι εξετάζει τα νομικά ζητήματα που έχουμε θέσει, με ιδιαίτερη σοβαρότητα.

 

          Υπενθυμίζεται ότι κατόπιν σχετικών αιτημάτων συγκεκριμένων εταιρειών το ζήτημα της συνταγματικότητας της επίμαχης εισφοράς θα κριθεί με τη διαδικασία της «δίκης – πιλότου» από το Συμβούλιο της Επικρατείας και ειδικότερα από το Β΄ Τμήμα αυτού. Στις εν λόγω πιλοτικές δίκες η Δικηγορική Εταιρεία μας έχει ασκήσει παρέμβαση, υποστηρίζοντας την ευθεία αντίθεση της εισφοράς στο Σύνταγμα, το ενωσιακό δίκαιο και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η υπόθεση έχει ορισθεί να συζητηθεί ενώπιον του Δικαστηρίου κατά τη δικάσιμο της 9ης Οκτωβρίου 2013 με εισηγήτρια την Πάρεδρο κα Κ. Λαζαράκη, ενώ η απόφαση του Τμήματος αναμένεται να εκδοθεί αρκετούς μήνες μετά. Σημειώνεται πάντως ότι η μη παραπομπή της υπόθεσης απευθείας στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, όπως θα ήταν αναμενόμενο και όπως συνηθίζεται σε ανάλογες περιπτώσεις, αλλά στο Β΄ Τμήμα αυτού πιθανόν να οδηγήσει σε περαιτέρω σοβαρή χρονική καθυστέρηση της τελικής κρίσης του Δικαστηρίου, αφού εάν το Τμήμα κρίνει αντισυνταγματική την εν λόγω εισφορά είναι υποχρεωμένο (άρθρο 100 παράγραφος 5 του Συντάγματος) να παραπέμψει την υπόθεση για τελική κρίση στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου. Το ίδιο μπορεί να πράξει ενόψει της σπουδαιότητας των ζητημάτων που τίθενται. Στην πιθανότατη αυτή περίπτωση η απόφαση της Ολομελείας του Δικαστηρίου δεν αναμένεται πριν την πάροδο τουλάχιστον 16 μηνών από την παραπομπή σε αυτήν της υπόθεσης.

 

          Ενόψει των ανωτέρω, καθίσταται σαφές ότι είναι απολύτως αναγκαίο οι παραγωγοί που δεν έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα στις ανωτέρω δικαστικές διαδικασίες (έγερση αγωγών – προσφυγών) να το πράξουν. Πράγματι, με την έγκαιρη έγερση των σχετικών ενδίκων βοηθημάτων αποτρέπεται το (ορατό πλέον) ενδεχόμενο παραγραφής των αξιώσεών τους για τα ήδη παρακρατηθέντα από την ΛΑΓΗΕ Α.Ε. ποσά. Επιπλέον, από την επίδοση των σχετικών δικογράφων εκκινεί ο νόμιμος τόκος επιδικίας. Επισημαίνεται, τέλος, ότι ακόμη και στην περίπτωση που κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας ή το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ως παράνομη (αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) η επίμαχη εισφορά, τα παρακρατηθέντα έως σήμερα ποσά από τη ΛΑΓΗΕ Α.Ε. δεν θα επιστραφούν στους παραγωγούς παρά  μόνον σε όσους έχουν ήδη προσφύγει δικαστικά (και μάλιστα εντόκως). Τούτο αποδεικνύει άλλωστε η έως σήμερα εμπειρία από αντίστοιχες περιπτώσεις. Η προσφυγή κατά τα ανωτέρω στα δικαστήρια αφορά τα μέχρι σήμερα παρακρατηθέντα ποσά και δεν επηρεάζει τυχόν μελλοντικές νομοθετικές ή διοικητικές εξελίξεις στον τομέα αυτό.

 

          Κατόπιν τούτων, θα ήταν κατά την άποψή μας σημαντικό να ενημερωθούν τα μέλη σας προκειμένου να ασκήσουν τα αναγκαία νόμιμα ένδικα βοηθήματα που διαθέτουν.

     Τέλος, κρίνεται, κατά την άποψή μας, αναγκαίο να υπάρξει κοινή συλλογική στάση των παραγωγών απέναντι σε ενδεχόμενη περαιτέρω μείωση των τιμών που έχουν καθορισθεί από τις συμβάσεις τους, μέσω μιας υποτιθέμενης «εκούσιας», αλλά στην πραγματικότητα μονομερούς, τροποποίησης των τελευταίων. Σε κάθε περίπτωση, οι παραγωγοί επιβάλλεται πριν από οιαδήποτε ενέργειά τους στο ζήτημα αυτό να γνωρίζουν πλήρως τα δικαιώματά τους και να σταθμίσουν με βάση αυτά την πιθανή αξιοπιστία και φερεγγυότητα οιασδήποτε προτάσεως εκ μέρους της αντισυμβαλλόμενης ΛΑΓΗΕ Α.Ε. ή τρίτου".

   

    

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΕ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΣΠΗΕΦ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΟΣΠΗΕΦ

Στις   4/9/2013 και μετά την έγκριση και  δημοσίευση  του καταστατικού της ΠΟΣΠΗΕΦ από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, συγκροτήθηκε σε σώμα   το Προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο   της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας   Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά .

Εκλέχτηκαν :

Πρόεδρος :   Παναγής Γιάννης     (   ΣΠΗΕΦ Ν. Σερρών .)

Αντιπρόεδρος : Τόκας   Αστέριος   ( ΣΠΗΕΦ   Ν. Πιερίας-Ημαθίας)

Γεν. Γραμματέας:   Τσικούρας Πέτρος ( ΣΠΗΕΦ Ν. Θεσσαλονίκης )

Ταμίας                 :   Γλαράκης Δημήτρης ( ΣΠΗΕΦ Ν. Πέλλας )

Οργ. Γραμματέας : Νίκας Αρης ( ΣΠΗΕΦ Ν. Πιερίας-Ημαθίας )

Μέλη :       Ιωαννίδης Δημήτρης ( ΣΠΗΕΦ Ν. Καβάλας )

                   Μαυρίδης Μιλτιάδης   ( ΣΠΗΕΦ Ν. Κομοτηνής ) .

Αποφασίστηκε όπως επιδιωχθούν συναντήσεις με τις ηγεσίες των Πολιτικών Κομμάτων στα πλαίσια της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης .

Καλούμε  τους Παραγωγούς   Ηλεκτρικής Ενέργειας να πυκνώσουν τις τάξεις των Πρωτοβαθμίων Συλλόγων των Νομών τους και τους άλλους Συλλόγους να ενταχθούν στην Ομοσπονδία προκειμένου αυτή να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη .

Τέλος καλούμε τα Μέλη μας  και όλους τους Παραγωγούς Ηλεκτρικής Ενέργειας να   είναι σε διαρκή εγρήγορση την περίοδο αυτή .

Επιστολή της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος προς τον Προθυπουργό, για την επίλυση προβλημάτων του κλάδου των φωτοβολταϊκών.

Το Επιμελητήριο Σερρών σε συνεργασία με το Σύλλογο Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά Ν. Σερρών και συντονισμένες ενέργειες και άλλων Επιμελητηρίων ζήτησε την παρέμβαση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) προς τον Πρωθυπουργό για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά. Η ΚΕΕΕ απέστειλε δια του Προέδρου της, κ. Κων/νου Μίχαλου, προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κο Αντώνη Σαμαρά, την από 19.08.2013 συνημμένη επιστολή για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου των φωτοβολταϊκών.

Παρακάτω, επισυνάπτεται η σχετική επιστολή.

D_F17617.T.GIATAFOTOVOLTAIKA-KEEEEPISTOLISTONPROTHYPOURGOGIATAFotovoltaikaAVGOUSTOS2013.pdf

Οι προτάσεις της ΠΟΣΠΗΕΦ για ταρίφες και ΛΑΓΗΕ

Επιστολή στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά (ΠΟΣΠΗΕΦ), με τις προτάσεις της αναφορικά με την απόσβεση του σωρευτικού ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ ως το 2014 και τον τρόπο αντιμετώπισης του μελλοντικού ελλείμματος κάθε έτους που πιθανόν θα δημιουργηθεί.

Όσον αφορά στο συσσωρευμένο έλλειμμα η ΠΟΣΠΗΕΦ προτείνει:

1. Να εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό το έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού. Αυτό το έχουν ήδη προτείνει και ή ΡΑΕ και ο ΛΑΓΗΕ.

2. Εναλλακτικά προτείνουμε μέρος του ελλείμματος αυτού (κατ΄ ελάχιστον 50%) να χρεωθεί στις εταιρείες εμπορίας και να ζητηθεί απ΄ αυτούς να αποδοθεί σε βάθος 4ετίας. Το υπόλοιπο ποσό του ελλείμματος να το αναλάβουν οι παραγωγοί μέσω της ισχύουσας έκτακτης εισφοράς, η οποία όμως θα πρέπει από οριζόντια να γίνει αναλογική και δίκαιη. Το ποσό που θα έχει παρακρατηθεί με την ισχύουσα έκτακτη εισφορά μέχρι το τέλος του 2014 είναι πολύ μεγαλύτερο από το 50% του ελλείμματος που θα έχει συσσωρευτεί μέχρι τότε. Το ποσό αυτό που θα καταβληθεί από τους παραγωγούς πρέπει να τους επιστραφεί ανταποδοτικά με παράταση ισχύος της σύμβασης.

3. Σε περίπτωση που δεν γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις 1 και 2 τότε προτείνουμε τα εξής:

- Να γίνει δανεισμός του ΛΑΓΗΕ από τους παραγωγούς προκειμένου να καλυφθεί το έλλειμμά του μέσα στην επόμενη τετραετία. Μία τέτοια κίνηση θεωρούμε ότι θα γίνει δεκτή και από την τρόικα . Την άποψη αυτή τη βασίζουμε στην τελευταία έκθεση προόδου που συνέταξε η τρόικα και ιδίως στα σημεία 6.1.3 και 6.1.4 . Διαιρώντας το ποσό του ελλείμματος με την εγκατεστημένη ισχύ προκύπτει ένα ποσό της τάξης των 265 Ευρώ ανά ΚW για τα φωτοβολταϊκά. Ο υπολογισμός έγινε προσεγγιστικά, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα ποσοστό του ελλείμματος χρεώνεται στις άλλες ΑΠΕ, ένα σύνολο ΦΒ έργων είναι ζημιογόνα και έτσι δεν μπορούν να συμμετέχουν στην πρόταση αυτή και ότι όλα τα έργα δεν εμφανίζουν τα ίδια κέρδη. Υπάρχει η δυνατότητα πιο αναλυτικής μελέτης η οποία θα δώσει αποτελέσματα που εκτιμούμε ότι δεν θα απέχουν πολύ από αυτό.

- Σε ετήσια βάση για διάρκεια 4 ετών προκύπτει ένα ποσό της τάξης των 66,25 ευρώ/kW που θα πρέπει να καταβάλλει ο κάθε παραγωγός κάθε χρόνο, για τέσσερα χρόνια. Και λέμε θα έχει ως βάση γιατί απαραίτητη προϋπόθεση για να συμμετέχει κάποιος θα είναι το πάρκο να είναι κερδοφόρο πραγματικά (μετά από τη αφαίρεση του ποσού των 66,25 ευρώ/kW). Διαφορετικά θα εισφέρει ποσό μικρότερο των 66,25 ευρώ/kW και ίσο με το 60% των καθαρών κερδών του.

Παράδειγμα 1 : Πάρκο των 100kW δηλώνει κέρδη 20.000¤. Η εισφορά θα είναι η μέγιστη δηλαδή 6.625

Παράδειγμα 2 : Πάρκο των 100kW δηλώνει κέρδη 8.000¤. Η εισφορά θα είναι το 60% των κερδών δηλαδή 4.800

- Τα δάνεια αυτά θα αποπληρωθούν εντόκως από τον ΛΑΓΗΕ στους παραγωγούς, με το ισχύον επιτόκιο των εντόκων γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου πλέον 1% περιθωρίου στο τέλος της εικοσαετίας με παράταση της σύμβασης για όσο χρόνο απαιτείται για το κάθε πάρκο χωριστά.

- Έτσι αυτός που έχει πάρκο με ακριβούς όρους κατασκευής και χρηματοδότησης δεν θα κινδυνεύσει με χρεοκοπία, το έργο του θα είναι βιώσιμο, αλλά θα πάρει μικρή ή καθόλου παράταση στην σύμβαση. Δηλαδή η πρόταση αυτή προστατεύει τον μικροπαραγωγό που κινδυνεύει να χρεοκοπήσει.

- Επιπλέον με την πρόταση αυτή διασφαλίζεται ότι αυτός που έχει τη δυνατότητα μέσω της μικτής δραστηριότητας να μεταφέρει έξοδα στο πάρκο και να μειώσει την φορολογητέα ύλη της επιχείρησης ΦΒ δεν θα το κάνει.

Απαραίτητες προϋποθέσεις για όλες τις παραπάνω προτάσεις είναι:

- Να ζητηθεί από την τρόικα να δοθεί παράταση δύο ετών ακόμη για τον μηδενισμό του ελλείμματος.

- Να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού της τιμής στην χονδρεμπορική αγορά έτσι ώστε να προσεγγίζει περισσότερο το πραγματικό κόστος ενέργειας. Αυτό το έχει ζητήσει και ή τρόικα να γίνει, ώστε να προχωρήσει η απελευθέρωση της ενέργειας στην Ελλάδα. Έτσι θα μηδενιστεί το έλλειμμα χωρίς να επιβαρυνθούν καθόλου οι καταναλωτές. Παράλληλα να σταματήσει η αιμορραγία του ειδικού λογαριασμού προς όφελος συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Αναφερόμαστε στη διάταξη που πέρασε ο κ. Παπακωνσταντίνου ως ΥΠΕΚΑ με την οποία εξομοιώνονται οι μονάδες φυσικού αερίου με τις ΑΠΕ.

- Να γίνει παρέμβαση στις τράπεζες ώστε να μειωθούν τα επιτόκια των δανείων προκειμένου να μπορούν οι παραγωγοί να αντέξουν και να είναι βιώσιμα τα έργα τους.

- Ευνόητο είναι ότι το ποσό του δανείου ή της εισφοράς θα εξαιρείται του φορολογητέου εισοδήματος με ειδική απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και θα φορολογείται στο τέλος της εικοσαετίας όταν και θα εισπραχθεί .

Μελλοντικό Έλλειμμα

Σχετικά με το έλλειμμα ισοζυγίου κάθε τρέχοντος έτους εκτιμούμε ότι αν το ΕΤΜΕΑΡ παραμείνει στα σημερινά επίπεδα, αν η τιμή της MWh στην χονδρεμπορική αγορά προσαρμοστεί σε επίπεδα που να αντανακλούν το πραγματικό κόστος της και αν τα τέλη εκπομπής αερίων ρύπων αυξηθούν (όπως αναμένεται στο μέλλον) ο ειδικός λογαριασμός θα παρουσιάσει πλεόνασμα και έτσι θα μπορεί μελλοντικά να γίνει και μείωση του ΕΤΜΕΑΡ.

Σε περίπτωση που ο λογαριασμός παρουσιάζει και πάλι έλλειμμα προτείνουμε την θέσπιση μια έκτακτης μεταβλητής εισφοράς η οποία θα εδράζεται στην λογική που αναφέρθηκε παραπάνω στην πρόταση 7 της παραγράφου 8.1. Εδώ βέβαια θα πρέπει να θεσπιστεί εκΆ των προτέρων ποιο θα είναι το μέγιστο της εισφοράς των ΑΠΕ διότι μέχρι ένα ποσό το έλλειμμα πρέπει να καλύπτεται μέσω των ΑΠΕ και πάνω απΆ αυτό με αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ.

Η πρόταση θεωρούμε ότι είναι δίκαιη, διότι έχει τον χαρακτήρα της συνεισφοράς όλων στο πρόβλημα αλλά και της ανταποδοτικότητας στην ελληνική κοινωνία».

Καταλήγοντας, η Ομοσπονδία αναφέρει ότι:

«Το πλήθος των προτάσεων που καταθέτουμε καταδεικνύει ότι στις εύκολες προτάσεις για νέες συμβάσεις, οριζόντια κουρέματα κλπ οι οποίες είναι άδικες και οδηγούν αρκετούς στην καταστροφή, υπάρχει η απάντηση ότι με τον προβληματισμό και την διαπραγμάτευση μπορούμε να οδηγηθούμε σε λύσεις δίκαιες, με ισόμετρη προσφορά, ανταποδοτικές προς την κοινωνία, μα πάνω από όλα με αποτέλεσμα όλα ανεξαιρέτως τα έργα να είναι βιώσιμα. Η πρόταση αυτή που καταθέτουμε προέκυψε μετά από διαβούλευση με όλους τους συλλόγους που έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα πλην του ΣΠΕΦ του οποίου οι θέσεις, πάνω στο θέμα, δεν εκφράζουν τους παραγωγούς ΦΒ στην Ελλάδα πλην μιας μικρής μερίδας αυτών. Με την πρόταση αυτή καταθέτουμε και επίσημα την διάθεσή μας, να παραβρεθούμε στις όποιες συσκέψεις γίνουν για το θέμα και περιμένουμε από την πλευρά σας την σχετική πρόσκληση».

-------------------------------

Διαβάστε  ΟΛΟΚΛΗΡΟ το κείμενο με τις προτάσεις της ΠΟΣΠΗΕΦ για την αντιμετώπιση του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ  ΕΔΩ

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Π.Η.Ε.Φ. Ν. ΣΕΡΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΛΑΓΗΕ

    Κατά την έκτακτη Γ.Σ. του Σ.Π.Η.Ε.Φ. Ν. Σερρών της Τρίτης 30 Ιουλίου 2013, εκφράσθηκε ακόμη μια φορά η αγανάκτηση των παραγωγών ενέργειας από φωτοβολταΪκά για την στάση του ΥΠΕΚΑ απέναντι στον κλάδο και η έντονη αντίθεσή των μελών του Συλλόγου στον μεθοδευόμενο μηδενισμό του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ μέσω μεσοσταθμικού «κουρέματος» κατά 45% των συμβασιοποιημένων και εγγυημένων τιμών πώλησης ενέργειας των φωτοβολταϊκών .
Οι παραγωγοί ενέργειας από φωτοβολταΪκά υφίστανται τα τελευταία χρόνια μονομερώς τις συνέπειες αυτού του ελλείμματος (οριζόντια και αντισυνταγματική εισφορά από 25% έως 37% του τζίρου τους ,καθυστέρηση πληρωμών πάνω από 6 μήνες, φορολόγηση και της έκτακτης εισφοράς που τους παρακρατείται ,κλπ.) και δηλώνουν ότι πλέον δεν θα ανεχτούν τον εξαναγκασμό τους στη χρεοκοπία και την κατάσχεση των περιουσιών τους.
Δηλώνουν ότι το μόνο λάθος τους ήταν που εμπιστεύτηκαν τους νόμους της πολιτείας και εν μέσω της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης της χώρας, την ώρα που οι μεγαλόσχημοι οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες φυγάδευαν τα χρήματά τους ,αυτοί επένδυσαν τις οικονομίες τους και δανείστηκαν με ληστρικά επιτόκια υποθηκεύοντας την περιουσία τους (συνολικά πάνω από 3δις την τριετία) δημιουργώντας πάνω από 30.000 θέσεις εργασίας.
   Εγκαλούν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ και των αρμοδίων αρχών και Υπηρεσιών (ΡΑΕ, ΛΑΓΗΕ,ΔΕΔΔΗΕ,ΑΔΜΗΕ) για την κατασυκοφάντηση του κλάδου των Α.Π.Ε. στη συνείδηση του Ελληνικού λαού ως την αιτία των αυξήσεων του ηλεκτρικού ρεύματος, χάριν των προμηθευτών και των παραγωγών ενέργειας από συμβατικά καύσιμα( λιγνίτη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο), ενώ γνωρίζουν ότι:
• Η ηλεκτροπαραγωγή με λιγνίτη επιδοτείται εμμέσως για δεκαετίες με την δωρεάν πρόσβαση της ΔΕΗ Α.Ε. στα λιγνιτικά κοιτάσματα, χωρίς η τελευταία να πληρώνει δικαιώματα χρήσης (royalties) στο Δημόσιο, κάτι που επανειλημμένως έχει επισημάνει και η ΕΕ. Η έμμεση αυτή επιδότηση ισοδυναμεί σε εκατοντάδες εκατ. € ετησίως.
• Η ηλεκτροπαραγωγή με πετρέλαιο επιδοτείται άμεσα και πληρώνεται από τους καταναλωτές ως ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) με περίπου 700 εκατ. € ετησίως. Συγκεκριμένα, όλοι οι καταναλωτές επιδοτούν την ηλεκτροπαραγωγή με πετρέλαιο στα νησιά όπου το μέσο κόστος παραγωγής είναι σημαντικά μεγαλύτερο από την τιμή λιανικής του ρεύματος. Αν η Πολιτεία δεν ολιγωρούσε επί δεκαετίες και είχε διασυνδέσει πολλά από τα νησιά με το ηπειρωτικό δίκτυο, θα είχαμε πετύχει εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων.
• Η ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο επιδοτείται άμεσα με την εφαρμογή δύο μηχανισμών (του Μηχανισμού Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους και των Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος) με εκατοντάδες εκατ. € ετησίως.
• Στις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων οφείλεται περισσότερο από το 50% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου
• Η καύση λιγνίτη ευθύνεται για περισσότερους από 1.200 πρόωρους θανάτους και για την απώλεια 260.000 εργατοημερών ετησίως, επιβαρύνοντας σημαντικά τα ασφαλιστικά ταμεία και το εθνικό σύστημα υγείας. Οι γερασμένες μονάδες της ΔΕΗ καίνε το πιο βρώμικο καύσιμο στον κόσμο. Η επιβάρυνση της δημόσιας υγείας και η καταστροφή του περιβάλλοντος που προκαλούν, κοστίζουν έως και 3,9 δις ευρώ ετησίως στην εθνική μας οικονομία, που θα ήταν καλύτερο να επενδυθούν σε εξοικονόμηση ενέργειας και σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
• Τα έσοδα του ταμείου του ΛΑΓΗΕ από τον ΗΕΠ από το 1999 προσδιορίζονται με βάση την «στρεβλή» ΟΤΣ ,που όπως έχει αποδειχθεί από πλείστες μελέτες (ΙΟΒΕ, ΑΠΘ, ΕΜΠ, Πολυτεχνείου Κρήτης) και όπως επανειλημμένα έχει επισημανθεί από τους φορείς των Α.Π.Ε. , δεν λαμβάνει υπ' όψη το κόστος του λιγνίτη, τις επιδοτήσεις της ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο καθώς και το αποφευγόμενο κόστος από τη διείσδυση των Α.Π.Ε. στο σύστημα. Έτσι με τη ραγδαία είσοδο των Α.Π.Ε. στο σύστημα, η ΟΤΣ συνεχώς μειωνόταν προς όφελος των προμηθευτών και παρά την αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ που επωμίζονται οι καταναλωτές και δυσφημούν τις Α.Π.Ε. ως ακριβές , το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ μεγαλώνει. Υπενθυμίζουμε ότι ο στρεβλός και απηρχαιωμένος τρόπος υπολογισμού του ΕΤΜΕΑΡ, που ισχύει από το 1999, οδηγεί σε ανάγκη τεχνητής υπερτίμησής του, κατά ένα ποσοστό της τάξης του 60% (ποσό που καρπώνονται οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας), όπως έχει υπολογίσει η σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο Ιανουάριος 2009 – Απρίλιος 2013, ο Έλληνας καταναλωτής πλήρωσε συνολικά 705 εκατ. ευρώ υπό τον ψευδεπίγραφο τίτλο Τέλος Α.Π.Ε. ή Τέλος Μείωσης Εκπομπών. Από το ποσό αυτό, μόνο το 40% ή 282 εκατ. ευρώ αξιοποιήθηκε πράγματι υπέρ των Α.Π.Ε. ενώ τα υπόλοιπα 423 εκατ. Ευρώ επιδότησαν την προμήθεια του ρεύματος.
Σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των ανωτέρω "επιδοτήσεων" ουδεμία ποιοτική σχέση έχει με το ΕΤΜΕΑΡ, καθώς το τελευταίο αποτελεί επένδυση στο μέλλον. Οι ρυπογόνες συμβατικές μονάδες θα έχουν πάντα ένα σημαντικό και αυξανόμενο κόστος για την προμήθεια της καύσιμης ύλης και δεν υπόσχονται μειωμένη επιβάρυνση των καταναλωτών στο μέλλον. Αντιθέτως, ο ήλιος και ο άνεμος είναι δωρεάν. Ακριβά είναι λοιπόν τα ορυκτά καύσιμα, όχι οι ΑΠΕ, οι οποίες υπόσχονται σημαντικά μειωμένους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος μεσοπρόθεσμα.
    Κατόπιν των ανωτέρω οι παραγωγοί ενέργειας από φωτοβολταϊκά καλούν την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ και τους αρμόδιους φορείς έστω και την τελευταία ώρα να αναλάβουν τις ευθύνες τους και:
• Να αναθέσουν σε ανεξάρτητο φορέα την εκπόνηση μελέτης για τον επαναπροσδιορισμό του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παραπάνω παράγοντες που το δημιούργησαν
• Να χρεώσουν το υπάρχον έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ σε αυτούς που επωφελήθηκαν των στρεβλώσεων
• Να επιστρέψουν στους παραγωγούς ΑΠΕ εντόκως τα ποσά της έκτακτης εισφοράς επί του τζίρου που τους παρακρατήθηκαν ,καθώς και τους τόκους υπερημερίας για τις καθυστερήσεις πληρωμών που υφίστανται.
• Να καταργήσουν το ΕΤΜΕΑΡ που δυσφημεί τις ΑΠΕ και να ενσωματώσουν το κόστος ενίσχυσης των ΑΠΕ στο κόστος εμπορίας των προμηθευτών.
• Να προωθήσουν τη διασύνδεση των νησιών στο σύστημα , να προωθήσουν συστήματα αποθήκευσης ενέργειας από ΑΠΕ και να σχεδιάσουν με προσοχή την εγκατάσταση επιπλέον μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στο σύστημα και τις επιπτώσεις σε αυτό της αλόγιστης αύξησης της εγκατεστημένης ισχύος..
     Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι παραγωγοί ενέργειας από φωτοβολταϊκά δηλώνουν ότι δεν θα επιτρέψουν να καταρρακωθεί το κύρος της χώρας με την αθέτηση υπογεγραμμένων συμβάσεων και θα διερευνήσουν νομικά τις τυχόν ευθύνες των αρμοδίων αρχών.

ΤΟ  ΠΛΗΡΕΣ  ΚΕΙΜΕΝΟ  ΕΔΩ

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΜΕΛΩΝ Σ.Π.Η.Ε.Φ. Ν. ΣΕΡΡΩΝ

 

ΣΕΡΡΕΣ 25/7/2013

 

ΘΕΜΑ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Το ΥΠΕΚΑ σε συναντηση με φορείς των Α.Π.Ε. προανήγγειλε ότι είναι στις προθέσεις του μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου να νομοθετήσει μειώσεις στην εγγυημένη τιμή και των ήδη λειτουργούντων φωτοβολταϊκών της τάξης του 45% , μεσοσταθμικά.

Το Δ.Σ.του Σ.Π.Η.Ε.Φ. Ν. Σερρών, προκειμένου ο Σύλλογός μας να μεθοδεύσει τη στάση του στις επερχόμενες εξελίξεις, προσκαλεί τα μέλη του σε εκτακτη γενικη συνελευση που θα γινει την ΤΡΙΤΗ 30/7/2013 και ωρα 20:30 στον τριτο οροφο του ΕΒΕΣ.ΣΕΡΡΩΝ, για να ακούσει τις απόψεις των μελών του και να προγραμματίσει την αντίδρασή του στην σχεδιαζόμενη αθέτηση από την πλευρά της πολιτείας των υπογεγραμμένων συμβάσεων.
Η παρουσια όλων κρίνεται αναγκαία. Επίσης η συνέλευση θα είναι ανοικτή και σε παραγωγούς ενέργειας από φωτοβολταϊκά που δεν είναι ακόμη μέλη μας γιατί η αντίδραση πρέπει να είναι τεκμηριωμένη, μαζική , και δυναμική.
Στη συνέλευση έχουν προσκληθεί να παραβρεθούν όλοι οι Βουλευτές του Ν. Σερρών .

το Δ.Σ. του ΣΠΗΕΦ.Ν.ΣΕΡΡΩΝ

Καταγγελίες για αποκλεισμό από τη σύσκεψη του ΥΠΕΚΑ για τα φωτοβολταϊκά

Τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι δεν προσκλήθηκαν από το ΥΠΕΚΑ στη σύσκεψη που πραγματοποιείται σήμερα μεταξύ του υπουργείου και εκπροσώπων του κλάδου των φωτοβολταϊκών εκφράζουν τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά.Σε ανοιχτή επιστολή τους προς το γραφείο του υπουργού ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας τονίζουν ότι στη σημερινή σύσκεψη ουσιαστικά εκπροσωπείται μόνο μία μερίδα των παραγωγών καθώς και ότι χωρίς τη συμμετοχή της ομοσπονδίας δεν μπορεί να παρθεί καμία απόφαση.

Αναλυτικά, στην επιστολή αναφέρεται:

«Στις 12/3/13 εκπρόσωποι των συλλόγων παραγωγών βορείου Ελλάδος συναντήθηκαν με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ κο Παπαγεωργίου. Στην σύσκεψη ήταν παρόντες και βουλευτές των νομών Πιερίας και Ημαθίας. Τότε παραδόθηκε στον κύριο υφυπουργό μια μελέτη για την πορεία του χρέους του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ, που εκπόνησε το πανεπιστήμιο Κρήτης μετά από παραγγελία των συλλόγων Πιερίας,Ημαθίας και Σερρών.

Στις 12/6/2013 εκπρόσωποι της ομοσπονδίας μας καλέστηκαν από το ΥΠΕΚΑ σε σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών με εκπροσώπους της τρόικας. Στην σύσκεψη αυτή παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι των συλλόγων ΣΕΦ, ΠΑΣΥΦ, ΣΠΕΦ, ΕΛΕΤΑΕΝ και ΕΣΑΗ. Το αποτέλεσμα της σύσκεψης ήταν ότι εντός του καλοκαιριού το ΥΠΕΚΑ θα συγκροτούσε ομάδα εργασίας αποτελούμενη από τους εκπροσώπους των παραπάνω φορέων καθώς και του ΛΑΓΗΕ και της ΡΑΕ.

Το πρόβλημα που δημιουργεί το έλλειμμα στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ είναι γνωστό από την αρχή της προηγούμενης δεκαετίας σε θεωρητικό επίπεδο και άρχισε να γίνεται αντιληπτό και σε πρακτικό επίπεδο τα τελευταία 3-4 χρόνια. Τα πρώτα μέτρα που πάρθηκαν για την αντιμετώπισή του ήταν οι σταδιακές μειώσεις των τιμών για τα έργα που θα γίνονταν στο μέλλον. Τα μέτρα αυτά συνοδεύτηκαν από νέες μεγαλύτερες μειώσεις πάλι για τα έργα που θα έμπαιναν στο σύστημα σε βάθος τριετίας. Όλα αυτά τα μέτρα δεν απέδωσαν άμεσα (λογικό), και το πρόβλημα συνεχίζοντας να υπάρχει διόγκωνε συνεχώς το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ. Ξαφνικά έγινε αντιληπτό ότι έπρεπε να παρθούν μέτρα βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα και έτσι επινοήθηκε η έκτακτη εισφορά, οριζόντια και άρα άδικη. Και όταν και πάλι φάνηκε ότι και το μέτρο αυτό δεν επαρκεί, αποφασίστηκε (επιτέλους) να αντικατασταθεί η Οριακή Τιμή Συστήματος από το Μέσο Μεταβλητό Κόστος, όχι όμως το πλήρες κόστος που περιλαμβάνει και τα ΑΔΙ.

Τα τελευταία χρόνια που η διείσδυση των ΑΠΕ στο σύστημα ήταν μεγάλη, κάποια χρονικά διαστήματα η ΟΤΣ προέκυπτε να είναι μηδέν. Δηλαδή οι εταιρείες προμήθειας αγόραζαν τότε, την ενέργεια σε μηδενική τιμή, και τότε όλο το κέρδος των εταιρειών προμήθειας χρεώνονταν ως έλλειμμα στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ. Άρα ένα μεγάλο ποσοστό του ΕΤΜΕΑΡ κατέληγε έμμεσα στις εταιρείες προμήθειας.

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι αν η αντικατάσταση της ΟΤΣ από το ΜΜΚ συμπεριλαμβανομένων και των ΑΔΙ γινόταν μερικά χρόνια πριν, πριν γίνει τόσο μεγάλη διείσδυση των ΑΠΕ, σήμερα το έλλειμμα δεν θα υπήρχε και σήμερα το ΕΤΜΕΑΡ θα ήταν σε πολύ χαμηλότερες τιμές .

Άρα για την αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ δεν ευθύνονται οι ΑΠΕ, ευθύνονται οι κακοί χειρισμοί από πλευράς ΥΠΕΚΑ, ευθύνεται η καθυστέρηση αρκετών ετών στην αλλαγή του στρεβλού τρόπου υπολογισμού του κόστους αγοραπωλησίας της ενέργειας παρά τις σχετικές εισηγήσεις από την ΡΑΕ.

Ήταν άραγε λάθος λόγω άγνοιας των αρμοδίων; Αν ναι τότε δεν θα έπρεπε να χαρακτηρίζονται αρμόδιοι και να κατέχουν τέτοιες θέσεις. Αν όχι, τότε ήταν σκόπιμη επιλογή με διπλό στόχο, αφενός να γράψουν υπερκέρδη οι εταιρείες προμήθειας και αφετέρου να αυξηθεί το ΕΤΜΕΑΡ και έτσι στην κοινή γνώμη να φανούν οι ΑΠΕ ως υπεύθυνες για την ακριβή ενέργεια που πληρώνει ο Ελληνικός λαός. Γιατί; Ποιοι δεν θέλουν την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Ελλάδα; Οι εκπρόσωποι της τρόικας πάντως δήλωσαν ότι δεν έβαλαν τέτοιο όρο.
Όλα αυτά τα εκθέσαμε στην σύσκεψη με την τρόικα και η υπόσχεση που πήραμε από τους εκπροσώπους του ΥΠΕΚΑ ήταν ότι : «τώρα το ΥΠΕΚΑ θα δουλέψει με μεγαλύτερη σοβαρότητα το θέμα των μέτρων για την αγορά ενέργειας. Σύντομα μέσα στο καλοκαίρι θα κληθούν όλοι οι φορείς των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας καθώς και εκπρόσωποι της ΡΑΕ και του ΛΑΓΗΕ, με σκοπό να συγκροτηθεί ομάδα εργασίας που θα δουλέψει πάνω στο θέμα αυτό»

Χθες 22/7/13 ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ !!! ότι στις 23/7/13 πρόκειται να γίνει σύσκεψη του ΥΠΕΚΑ με την συμμετοχή των παραπάνω φορέων πλην των εκπροσώπων της νεοσυσταθείσας ομοσπονδίας, η οποία εκπροσωπεί χιλιάδες παραγωγούς.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία το ΥΠΕΚΑ προσπάθησε να υποβαθμίσει την σημασία της σημερινής σύσκεψης. Για μας έχει μεγάλη σημασία οποιαδήποτε σύσκεψη γίνεται για το θέμα αυτό και πρέπει να γίνεται με την παρουσία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Με την στάση του ΥΠΕΚΑ σήμερα απαξιώνουμε και εμείς την σύσκεψη αυτή αφού απουσιάζει ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος ΦΒ παραγωγών.

Κύριε υπουργέ,
Η μη πρόσκληση εκπροσώπων της ομοσπονδίας δείχνει ότι συμβαίνει κάτι από τα δύο: ή έγινε από αμέλεια ή έγινε σκόπιμα.
Αν έγινε από αμέλεια δείχνει ότι μάλλον για μια ακόμη φορά το υπουργείο δεν θα «δουλέψει με μεγαλύτερη σοβαρότητα το θέμα» αφού δεν μπορεί να διαχειριστεί το πιο απλό θέμα που είναι η πρόσκληση των εκπροσώπων.
Αν έγινε σκόπιμα τότε καταγγέλλουμε τα εξής :
1. Οι παραγωγοί από ΦΒ δεν εκπροσωπούνται στην σημερινή σύσκεψη εκτός από μία μόνο μερίδα.
2. Δεν δεσμευόμαστε για τα όσα ειπωθούν στη σημερινή σύσκεψη.
3. Δεν μπορεί να παρθεί καμία απόφαση χωρίς την συμμετοχή της ομοσπονδίας.
4. Ποιος παρέχει στήριξη στον κύριο Παπαγεωργίου για τέτοιου είδους ενέργειες και μεθοδεύσεις που στόχο έχουν τον αποκλεισμό των πραγματικών παραγωγών ΦΒ στην προσπάθεια να βρεθεί βιώσιμη και δίκαιη λύση του προβλήματος.

Η διοικούσα επιτροπή.

Τα μέλη της ομοσπονδίας σήμερα είναι οι σύλλογοι των νομών:
Κομοτηνής
Δράμας
Καβάλας
Σερρών
Θεσσαλονίκης
Πιερίας
Ημαθίας
Πέλλας
Άρτας»

Ερώτηση Ανδρέα Λοβέρδου και Χρήστου Αηδόνη προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης για ένταξη στον Ν.3299/2004 των Φ/Β κάτω των 100Kwp

untitledΕρώτηση για την καθυστέρηση ένταξης στον αναπτυξιακό Ν.3299/2004 των φωτοβολταϊκών κάτω των 100Kwp από το 2009  κατέθεσαν σήμερα οι βουλευτές κ.κ. Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ και ΧΡ. ΑΗΔΟΝΗΣ  προς  τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

  Το κείμενο της ερώτησης των κ.κ. βουλευτών  έχει ως  εξής:

   " Tο 2009 χίλιοι περίπου μικροεπενδυτές υπέβαλλαν αίτηση ένταξης στον Ν.3299/2004 για υπαγωγή επένδυσης φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 20 Kwp και υλοποίησαν την επένδυσή τους με υψηλό κόστος (πριν τη ραγδαία πτώση τιμών των φωτοβολταϊκών του τελευταίου έτους) και μετά από τρία χρόνια δεν έχουν ακόμη λάβει έγκριση υπαγωγής στον αναπτυξιακό νόμο, όπως δικαιούνται. Για την ολοκλήρωση των επενδύσεων αυτών οι επενδυτές προχώρησαν σε δανειοδότηση με υψηλά επιτόκια και πληρώνουν υπέρογκα τοκοχρεολύσια, ενώ καθυστερεί η πληρωμή της παραγόμενης ενέργειας από τον ΛΑΓΗΕ επί πέντε μήνες.

Οι φάκελοι των ανωτέρω επενδυτών ουδέποτε αξιολογήθηκαν και ενώ το κόστος των επενδύσεων των περισσοτέρων ανέρχονταν στο ποσό των 120.000 ευρώ, σε πολλούς στάλθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης απορριπτικές αποφάσεις με την αιτιολογία ότι το κόστος τους κρίθηκε μικρότερο του ορίου των 100.000 ευρώ που προέβλεπε ο Ν.3299/2004.
Μετά τις διαμαρτυρίες των επενδυτών και την κατάθεση αιτήσεων θεραπείας , το ΥΠΑΝ ψήφισε το αρθρ.241 του Ν.4072/11-4-2012 με το οποίο δίνεται η δυνατότητα ένταξης στο Ν.3288/2004 των ανωτέρω επενδύσεων εφόσον έχουν ολοκληρώσει την επένδυσή τους και υποβάλλουν αίτηση επανεξέτασης εντός τριμήνου.

Ήδη έχουν παρέλθει άλλοι 12 μήνες από την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων επανεξέτασης και ακόμη δεν άρχισε η αξιολόγησή τους.

Το ΥΠΑΝ με το Ν.4146/18-4-2013 άρθρο 20,παραγρ. 12 προβλέπει τα εξής

: " Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 241 του ν. 4072/2012 προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

Για την επανεξέταση των παραπάνω επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια έως και 100 KWP δεν απαιτείται αξιολόγηση και παραπομπή τους στη Γνωμοδοτική Επιτροπή της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού για γνωμοδότηση, παρά μόνο διοικητικός έλεγχος. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται τα δικαιολογητικά και ο τρόπος ελέγχου και έκδοσης αποφάσεων ολοκλήρωσης και πιστοποίησης έναρξης παραγωγικής λειτουργίας των παραπάνω επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια έως και 100 KWP".

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Που οφείλονται οι υπερβολικές καθυστερήσεις επανεξέτασης των επενδυτικών σχεδίων των μικροεπενδυτών φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας;

Για ποιο λόγο ακόμη δεν έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση βάση της οποίας θα καθορίζονται τα δικαιολογητικά και ο τρόπος ελέγχου και έκδοσης αποφάσεων ολοκλήρωσης και πιστοποίησης έναρξης παραγωγικής λειτουργίας των παραπάνω επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια έως και 100 KWP;

Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επανεξέτασης αυτών των επενδυτικών σχεδίων, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των μικροεπενδυτών;

Οι Βουλευτές

Λοβέρδος Ανδρέας

Αηδόνης Χρήστος

Τι είπε η τρόικα στους φορείς, για το new deal των φωτοβολταϊκών

ΠΗΓΗ: energypress

Την ανάγκη εξεύρεσης λύσης για το χρηματοδοτικό πρόβλημα του ταμείου ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ από το 2015 και μετά, όταν θα έχει καταργηθεί η έκτακτη εισφορά που ισχύει σήμερα και πληρώνουν οι λειτουργούντες παραγωγοί ΑΠΕ, επεσήμαναν οι εκπρόσωποι τεχνικού κλιμακίου της τρόικας που συναντήθηκαν την Πέμπτη με τους φορείς των ΑΠΕ.

Στη συνάντηση, την τρόικα εκπροσώπησαν στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΔΝΤ, ενώ ήταν παρόντα και δύο στελέχη του ΥΠΕΚΑ. Από την πλευρά των φορέων εκπροσωπήθηκαν ο ΣΕΦ, ο ΣΠΕΦ, ο ΠΑΣΥΦ, ο ΕΣΗΑΠΕ και η αρτισύστατη Ομοσπονδία Φωτοβολταϊκών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι της τρόικας έθεσαν, αφενός μεν τα χαρακτηριστικά της προτιμητέας λύσης για τους εν λειτουργία σταθμούς ΑΠΕ, αφετέρου δε το χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή μίλησαν για μοντέλο που θα πρέπει να είναι εθελοντικό, μόνιμο, δίκαιο, και όχι οριζόντιο. Επίσης ότι θα πρέπει να έχει αποφασιστεί μέχρι το Σεπτέμβριο, για να εφαρμοστεί όμως από το 2015 (εκτός και αν συμφωνηθεί να καταργηθεί άμεσα η έκτακτη εισφορά και να εφαρμοστεί άμεσα το νέο μοντέλο). Πρακτικά πρόκειται για το new deal το οποίο προτίθεται (και είναι υποχρεωμένο) να προτείνει προς τους επενδυτές φωτοβολταϊκών το ΥΠΕΚΑ, προκειμένου σε βάθος χρόνου να μην δημιουργούνται νέα ανοίγματα στο λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ.

Ωστόσο κανένα απολύτως στοιχείο δεν δόθηκε για το τι θα περιλαμβάνει αυτό το μοντέλο, παρότι οι εκπρόσωποι των φορέων ζήτησαν επίμονα ενημέρωση. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αξιόπιστων συνομιλητών του energypress στην πραγματικότητα, πέραν του ότι θα συμμετάσχουν και οι τράπεζες στο μοντέλο, (Βλέπε http://www.energypress.gr/news/Apo-tis-trapezes-pernaei-to-new-deal-twn-fwtoboltaikwn) δεν υπάρχει επεξεργασμένη πρόταση από το ΥΠΕΚΑ, πάνω στην οποία να γίνει οργανωμένη συζήτηση. Οι εκπρόσωποι του ΥΠΕΚΑ δήλωσαν ότι επιθυμούν την υποβολή προτάσεων από τους φορείς, ενώ οι τελευταίοι διαμαρτυρήθηκαν για το γεγονός ότι το υπουργείο δεν συζητά μαζί τους.

Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι η αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ θεωρείται δεδομένη, με μια λογική όμως «που να μην καλεί τον καταναλωτή να πληρώσει τα κέρδη των επενδυτών». Αντίθετα οι εκπρόσωποι της τρόικας αλλά και του ΥΠΕΚΑ επανέλαβαν ότι πρόκειται για μια κρίση για το ξεπέρασμα της οποίας «όλοι πρέπει να συνεισφέρουν και κανείς δεν μπορεί να κρατήσει μη βιώσιμα κεκτημένα».

Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά:

Την Πέμπτη 13-06-2013 πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο οικονομικών συνάντηση μεταξύ των φορέων του κλάδου των φωτοβολταϊκών, της Τρόικας, και του ΥΠΕΚΑ.

Στην συνάντηση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά, των συλλόγων ΠΑΣΥΦ, ΣΠΕΦ, ΠΑΣΥΦ, εκπρόσωποι των αιολικών και οι εκπρόσωποι της τρόικας και του ΥΠΕΚΑ.

Η αντιπροσωπεία της Τρόικας στην τοποθέτηση της έκανε αναφορά στην κατάσταση που διαμορφώθηκε στην αγορά ενέργειας από ΑΠΕ στην χώρα μας, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα των οποίων οι αποφάσεις για τον τρόπο επίλυσής τους πρέπει να παρθούν το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013.

Από την πλευρά της τρόικας δηλώθηκε ξεκάθαρα ότι αυτό που θέλουν είναι να εξυγιανθεί ο ειδικός λογαριασμός ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ και να μηδενιστεί το έλλειμμά του. Το τι μέτρα θα παρθούν είναι καθαρά θέμα του ΥΠΕΚΑ.

Πάνω στο θέμα των μέτρων που πρέπει να παρθούν επακολούθησε μια γενική συζήτηση με όλους τους φορείς για τα θέματα που απασχολούν τους παραγωγούς ενέργειας από ΑΠΕ, και ειδικότερα για το θέμα της επιβολής της έκτακτης εισφοράς όπως επίσης και για την φημολογούμενη αναπροσαρμογή των εγγυημένων τιμών.

Η θέση της Ομοσπονδίας, με την οποία συμφώνησαν και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους φορείς, είναι ότι δεν μπορεί να γίνει καμία συζήτηση για τη μείωση των εγγυημένων τιμών των υπογεγραμμένων συμβολαίων.

Ο κ. Λουμάκης του ΣΠΕΦ δήλωσε ότι διατηρώντας την υπάρχουσα εγκατεστημένη ισχύ φωτοβολταϊκών, με την αντικατάσταση της ΟΤΣ από το ΜΜΚ και με αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ σε μικρότερα επίπεδα απ'ότι απαιτείται από το μνημόνιο για τον Ιούλιο του 2013, το έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού θα μηδενιστεί μέχρι το 2014.

Ο κ. Καλογεράκης του ΠΑΣΥΦ δήλωσε ότι σε περίπτωση που γίνει μονομερώς από το ΥΠΕΚΑ η προσβολή των υπογεγραμμένων συμβάσεων θα ακολουθήσει πλήθος προσφυγών στα δικαστήρια, πράγμα που θα αποτελέσει σοβαρό πρόβλημα ενόψει του ενιαίου ευρωπαϊκού ΑΔΜΗΕ που πρόκειται να δημιουργηθεί από το 2014.

Ο κ. Νίκας της Ομοσπονδίας δήλωσε ότι η οποιαδήποτε οριζόντια εισφορά αλληλεγγύης είναι εξορισμού άδικη καθώς οδηγεί κάποιες εταιρείες σε χρεωκοπία. Πρότεινε να συσταθεί μία ομάδα εργασίας με συμμετοχή όλως των παρευρισκόμενων φορέων αλλά και του ΛΑΓΗΕ και της ΡΑΕ προκειμένου να προκύψει μια κοινή πρόταση επίλυσης του προβλήματος.

Δυστυχώς στην συζήτηση, από τους εκπροσώπους του ΥΠΕΚΑ έγινε ο ατυχής παραλληλισμός των επενδύσεων στις ΑΠΕ με τις επενδύσεις σε ομόλογα και μετοχές λέγοντας ότι όπως κάποιοι που επένδυσαν σε ομόλογα και μετοχές ανέλαβαν ρίσκο, έτσι και οι επενδυτές που επένδυσαν στις ΑΠΕ πρέπει να αναλάβουν παρόμοιο ρίσκο.

Απάντηση στα παραπάνω έδωσε ο κ. Τόκας της ομοσπονδίας λέγοντας: « δεν μπορεί να συγκρίνετε άυλες επενδύσεις που έχουν χαρακτήρα τζόγου, με παραγωγικές επενδύσεις σε εξοπλισμό που παράγουν μάλιστα πρωτογενές προϊόν. Τελικά δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν, είτε οι εκπρόσωποι του ΥΠΕΚΑ έχουν λάθος ενημέρωση για την αγορά, είτε δεν γνωρίζουν τι σημαίνει τζόγος και τι σημαίνει επένδυση. Ότι από τα δύο και να συμβαίνει είναι εξίσου επικίνδυνο». Στα ίδια πλαίσια με τον κύριο Τόκα τοποθετήθηκαν και οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας κ. Παναγής και κ. Ιωαννίδης.

Στη συζήτηση πάνω στο θέμα που έθεσε ο ΣΠΕΦ για την παραμετροποίηση της έκτακτης εισφοράς η εισήγηση της Ομοσπονδίας ήταν ότι για να υπάρχει πλήρης αντικειμενικότητα, στην επιβολή της έκτακτης εισφοράς, θα πρέπει στον τύπο υπολογισμού που προτείνει ο ΣΠΕΦ, να προστεθεί και μία παράμετρος που θα εισάγει το κόστος χρήματος των επενδύσεων.
Αποφασίστηκε να προχωρήσει η δημιουργία μιας ομάδας εργασίας με πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ η οποία θα συγκληθεί άμεσα προκειμένου να καταλήξει σε μια κοινής αποδοχής λύση του προβλήματος μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013.

Τελικά από την χθεσινή συνάντηση, βγήκε και ...λαγός!"

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ Γ.Σ. ΤΟΥ Σ.Π.Η.Ε.Φ. Ν. ΣΕΡΡΩΝ ΤΗΣ 6/6/2013 ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ

Στη χθεσινή έκτακτη συνέλευση του ΣΠΗΕΦ.Ν.ΣΕΡΡΩΝ εγκρίθηκε ομόφωνα η συμμετοχή του Συλλόγου μας ως ιδρυτικού μέλους στην υπό ίδρυση Ομοσπονδία και το καταστατικό της υπό ίδρυση Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταικά (ΠΟΣΠΗΕΦ).

Κατέστη σαφές σε όλα τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης η εισήγηση του Δ.Σ. για την ίδρυση ενός Πανελληνίου δευτεροβάθμιου οργάνου με βάση τους πρωτοβάθμιους οργανισμούς η οποία κρίνετε αναγκαία και επιτακτική.

O ΣΠΙΕΦ.Ν.ΣΕΡΡΩΝ από την πρώτη κιόλας στιγμή της ίδρυσης του έχει επιδοθεί
σε ένα αγώνα δρόμου ενημέρωσης ,επικοινωνίας ,συντονισμού και ίδρυσης
πρωτοβάθμιων οργανώσεων ανά την Ελλάδα με απώτερο σκοπό την ενιαία συλλογική
δράση και διεκδίκηση.

Τις κρίσιμες αυτές ώρες ,καλούνται όλοι οι συνάδελφοι παραγωγοί ,υφιστάμενοι
και μη θεσμικοί φορείς στον κλάδο των φωτοβολταικών να πλαισιώσουν την συλλογική
αυτή προσπάθεια της ίδρυσης της Ομοσπονδίας με τελικό στόχο τη διάσωση και
διαφύλαξη της βιωσιμότητας των επενδύσεων μας.

Για τον ΣΠΗΕΦ . Ν . ΣΕΡΡΩΝ

Ο Πρόεδρος

Παναγής Ιωάννης

Υποκατηγορίες

Home ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ